Notice
Recent Posts
Recent Comments
Link
«   2024/07   »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Tags more
Archives
Today
Total
관리 메뉴

충효일기장

영어기초회화(make mistakes / ask questions) 본문

영어(English)

영어기초회화(make mistakes / ask questions)

정성최 2023. 12. 25. 12:06

 

 

 

 

make mistakes : 실수를 하다

 

누구나 실수는 하죠.

  - Everyone makes mistakes.

  - Everybody makes mistakes.

  - We all make mistakes.

 

 

저는 실수를 많이 해요.

  - I make a lot of mistakes.

 

 

저는 실수를 안 해요

  - I don't make mistakes.

 

 

제가 실수했나요?
  - Did I make a mistake?

 

 

저는 실수를 너무 많이 했어요.

  - I made too many mistakes.

 

 

 

실수하면 안 되는데... / 실수를 안 했으면 좋겠다 / 실수를 안 해야 할 텐데

  - I hope I don't make any mistakes.

 

 

 

걱정하지 마세요. 저 실수 안 할게요.

  - Don't worry. I won't make mistakes.

 

 

  

다음번에는 실수를 하지 않도록 노력하겠습니다.

  - I'll try not to make any mistakes next time.

 

 

 

실수해도 괜찮아요 / 실수해도 돼요.

  - It's OK to make mistakes.

 

 

 

실수하지 마세요.

  - Don't make any mistakes.

 

 

 

이번에는 실수하면 안 돼.

  - You can't make any mistakes this time.

 

 

 

제가 예전에는 실수를 많이 했어요.

  - I used to make a lot of mistakes.

 

 

 

ask questions / ask a question : 질문을 하다.

 

그녀는 질문을 많이 합니다.

  - She asks a lot of questions.

 

 

 

그녀는 질문을 전혀 안 해요.

  - She doesn't ask any questions.

 

 

 

그녀는 아무런 질문도 하지 않았어요.

  - She didn't ask any questions.

 

 

 

저는 아무런 질문도 하지 않았어요.

  - I didn't ask any questions.

 

 

그녀가 질문을 했나요?
  - Did she ask any question?

 

 

 

제가 질문을 너무 많이 한 것 같아요.

  - I think I asked too many questions.

 

 

 

그 사람들이 질문을 너무 많이 하지 않았으면 좋겠다.

  - I hope they don't ask too many questions.

 

 

 

걱정마. 그들은 아무런 질문도 안 할 거야.

  - Don't worry. they won't ask any questions.

 

 

 

다음번에는 더 좋은 질문을 하도록 노력하겠습니다.

  - I'll try to ask better questions next time.

 

 

 

어려운 질문 해도 돼요.

  - It's OK to ask difficult questions.

 

 

 

지금은 질문하지 마세여.

  - Please don't ask any questions right now.

 

 

 

연습문장 만들기 예시 >>> eat junk food / lose weight / gain weight

 

 

 

 

 

반응형